perjantai 2. joulukuuta 2016

Ihan tonttuna / Elfing before Christmas

Tunnustan. Olen ansainnut kaiken mitä minulle on tapahtunut. 

I confess. I've earned everything that has happened to me. 

Ja enemmänkin. Päätin suoriutua joulusta halvalla hankkia lahjaksi jotain erilaista. Tilasin joululahjan aasialaisesta verkkokaupasta. Ja vielä lapsenlapselle, sus'siunatkoon. Siitä ei saa hyvä ihminen -pisteitä jos ostaa ulkomailta.

And more. I decided to pull the Christmas through on the cheap to buy something different for Christmas gifts. I ordered a Christmas present very far, at an Asian online store. And yet to a grandchild, bless my soul. No hope for good person score if you purchase from abroad.

Latasin puhelimeen appsin ja yhtäkkiä koko tavarataivas oli minulle avoinna. Ja halvalla. Timantteja luksusvaatteita elektroniikkaa sisustustavaraa. Leluja asusteita koiratarvikkeita. Sekä korulipas, jota 5-vuotias Prinsessa oli ihaillut.

I downloaded the app to the phone, and all of a sudden the entire merchandise heaven was open to me. And cheap. Diamonds, luxury clothes, electronics, interior design products. Toys, accessories, dog supplies. As well as a jewellery box which the 5-year-old Princess had admired.



Ei hätää, en ollut vielä huono ihminen, sillä en kuitenkaan osaisi tilata ulkomailta. Appsi oli kuitenkin pahimmoilleen suomenkielinen ja tilaus tapahtui ihan imussa. Häh? No ei se tule kuitenkaan, unohdan koko jutun. Ei tarvitse maksaa ennen kuin tilaus on toimitettu.

Not to worry, I was not yet a bad person, because there was no possibility that I would be able to order from abroad. Unfortunately, the App was in Finnish and order took place in a split second. Huh! Probably it will never come, now I forget the whole thing. No need to pay before your order is delivered.

Muut tilaamani tuotteet tulivat ajoissa. En tietenkään tilannut mitään muuta. Siis ulkomailta. En ole huono ihminen.

Other products I ordered came in good time. Of course I did not order anything else. So from abroad. I'm not a bad person.




Korurasian lasku erääntyi, mutta tilausta ei kuulunut. Soitin laskutusfirmaan Suomessa: 2 viikkoa lisää maksuaikaa koko laskulle, vaikka laskulla oli myös perille tulleita tuotteita. Rasiaa ei kuulunut. Soitto laskutusfirmaan: voisinko maksaa ne toiset tuotteet? Et, kaikki maksetaan samaan aikaan. Lisää maksuaikaa ja ohje ottaa yhteyttä myyjään. 

The jewellery box bill matured, but the order was not delivered. I called the billing company in Finland for advice: 2 weeks more time to pay, even though the bill included also products that were already delivered. The box was a no-show. Call to the billing company for advice: could I pay the other products? Nope. Everything will be paid at the same time. More time to pay and advice to contact the seller.

Ahdisti. En osaa ottaa yhteyttä Aasiaan. Appsissa oli kuitenkin nappi myös tähän tarkoitukseen. Tuli vastaus: "don't worry!" Otin yhteyttä laskutusfirmaan: 2 viikkoa lisää maksuaikaa. Ei, et voi maksaa vain osaa tuotteista. Odota nyt hyvä ihminen. Ja ota yhteyttä Aasiaan.


Haunted. I do not know how to take contact to Asia. However, there was an App badge for this purpose, too. The answer came: "don't worry!" Once more, I contacted the billing company for advice: 2 weeks more time to pay. No, you can not pay only part of the products. Come on, wait now. And please contact Asia.

Tällä kertaa ahdisti paljon vähemmän. Tiesin missä se nappi oli appsissa. Luvattiin lähettää uusi korurasia. Mutta siihen menee 30 arkipäivää. Silloin on 21.12. Luotinko?

Haunted. But much less than before. I knew where the button was at the App. New jewellery box was promised to be sent from Asia. But it takes 30 working days. Deadline is 21 December. Did I trust?

----------

Elämänohje nuorille: 

Guideline in life for juniors:

Älä jatkuvasti räpellä siihen puhelimeesi uusia appseja. Tai älä ainakaan anna mummisi räpeltää.

Do not constantly tamper new apps to your phone. Or at least do not let your grannie tamper.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti