perjantai 17. maaliskuuta 2017

Koukussa / Hooked


Kuinka pitkään Holby City on pyörinyt Suomen televisiossa? Vuodesta 2000? Ja minä olen katsonut sitä koko ajan. 

How long has Holby City been running in Finnish television? Since the year 2000? And I have watched it all the time.



Aluksi se tuli kerran viikossa. Ei ollut homma eikä mikään katsoa jotain sarjaa tunti kerran viikossa. Lauantai-iltapäivisin, palkinnoksi itselleni, kun sain kotityöt tehtyä. Erittäin palkitsevaa.

Initially, it was shown once a week. There was no job and nothing to look something like a series of one hour once a week. On Saturday afternoons, the prize for myself, when I got the home job done. Very rewarding.

Sitten tuli muutaman vuoden tauko, jonka aikana ehdin jo vähän ikävöidä tuota lauantaipäivien ystävääni. 

Then came a few years' break, during which I had time for a little miss of my Saturday afternoon friends.

Ja sitten, yllätys yllätys, sarja palasi Suomen televisioon. Joka himskutin arkipäivä. 

And then, surprise, surprise, the series returned to the Finnish TV. Every weekday damn it.

Mutta minä olin jo addikti. Minulla ei enää ollut rajoja. Kenellä on joka päivä töiden jälkeen ylimääräinen tunti luppoaikaa? Minulla.

But I was already an addict. I no longer had limits. Who has every day after work an extra hour of free time? I have.

Välillä käsikirjoittajilla loppuvat ideat kesken. Silloin tulee jotain älytöntä. Annan mielessäni sarjalle kaksi jaksoa aikaa parantua. Sitten unohdan mitä ajattelin, ja jatkan katsomista kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.
Sometimes the
script-writers run out of ideas. Then comes something absurd. In my mind I give them two chapters time to get back to business. Then I forget what I thought, and continue watching as if nothing had happened.
Tähän mennessä olen hyvästellyt 108 ystävää, jotka on kirjoitettu pois sarjasta.

So far, I've said goodbye to 108 friends, who are written out of the series.

Olen kuluttanut elämästäni Holby Cityn katselemiseen 836 tuntia. Se on 35 täyttä vuorokautta. 7 viikkoa elämästäni olen maannut Holby Cityn sairaalassa.

I have spent 836 hours of my life watching Holby City. It is full 35 days. 7 weeks of my life I've been lying in the Holby City hospital.

Ilman mitään toivoa parantumisesta. Sarja jatkuu Suomessa ainakin vuoteen 2017 asti.  

Without any hope of recovery. The series continues in Finland, at least until 2017.

Miksi kaikki aina lähtevät Holby Citystä Ruotsiin? Miksei Suomeen? Voinko minäkin lähteä Ruotsiin?
Why does everyone always
leave Holby City to Sweden? Why not to Finland? Can I go to Sweden, too?


----------

Elämänohje:

Life advice:

Älä tee mitään. Se on varmin keino olla addiktoitumatta mihinkään.

Do not do anything. It is the surest way not to be addicted to anything.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti